“En gammel hjemmeside er mindre værd end en brugt avis
– du kan jo ikke engang pakke en fisk ind i den!”
– og hvad med facebook og linkedin, skal du også være der?
Livet er fuld af valg, ikke mindst hvor digital din virksomhed skal være…
Verden er i forandring, langt de fleste mennesker har i dag en smartphone og søger dagen lang informationer på nettet. Telefonbøger er ved at være udfaset, så vil du findes er din virksomhed er nødt til at være søgbar på internettet.
Måske tænker du at en klassisk hjemmeside er nok. Måske overvejer du også at oprette en facebook side, eller måske er linkdin stedet hvor du også med fordel kan markedsføre dit firma? Måske vil du i højere grad være i kontakt med dine kunde via nyhedsbreve?
Du skal selv træffe dine digitale valg – men du er meget velkommen til at bruge mig som sparringspartner når det kommer til markedsføring af din virksomhed eller dine produkter.
Sørg for at din hjemmeside er designet til at være responsiv, ellers bliver du “straffet” af Google
At en hjemmeside er designet til at være responsivt, betyder at den automatisk tilpasser sig din SmartPhone, din iPad eller din PC. Hvis din hjemmeside ikke gør dette, vil jeg anbefale dig at give den et nyt design. Det er der et par rigtig gode grunde til:
- Google har ændret deres søgemønster. Det betyder, at hjemmesider som ikke er designet til at være responsive, blive nedprioriteret i søgeresultaterne og overhalet af andre hjemmesider som er mobilvenlige, når din kunde søger fra sin mobil eller tablet.
- Måske synes du ikke det er helt så vigtigt med søgeresultatet, hvis du mener dine kunder allerede kender dit domænenavn. Men så er der lige det med brugervenligheden. Hvis din side ikke responsiv, vises både tekst og billeder meget småt og sider er derfor ikke særlig brugervenlig.
Kontakt mig for at høre mere om muligheden for responsiv design af din hjemmeside.